Geoblog.pl    trampy    Podróże    Azja i tam gdzie nas trampy poniosą    strajk

strajk

Nepal
Nepal, Kathmandu

1 Maja rozpoczely sie liczne pochody maoistow.Po ogromnym wiecu,ktory odbyl sie na placu glownym (niedaleko stadionu) w Kathmandu nastal strajk generalny.
Strajk oglosila grupa polityczna maoistow,ktora domaga sie objecia wladzy w Nepalu.
Strajkuja wszyscy bez wyjatku (pilnuja tego specjalne wytyczone grupy maoistow)wszystkie sklepy zamkniete,na ulicach spokoj,zero jakichkolwiek srodkow transportu,nawet taksowek i rowero-riksch na Thamelu nie ma.
Na wiec ,ktory mielismy okazje ogladac w restauracji(1maja),zjawila sie ogromna ilosc maoistwo,dobre kilka tys.Przemowy liderow partii odbierane byly entuzjastycznie przez zgromadzony tlum.
Wiekszosc demonstrantow zgromadzona jest niedaleko budynkow rzadowych.Na okolo Ktm biegnie obwodnica (ring road)na ktorej na 22 najwazniejszych skrzyzowaniach ustawione sa blokady.Czyli miasto praktycznie jest zamkniete.
Nie dziala komunikacja przez co cierpia turysci,ktorzy chca dostac sie na lotnisko lub wyjechac poza Ktm.Jedyne rozwiazanie to dostac sie o wlasnych silach.
Przez strajk odwolali koncert na ktory chcielismy pojsc.Bylismy ciekawi jak wyglada nepalska scena HC/Punk.
Poznym wiczorem ku naszemu zaskoczeniu znalezlismy jeden sklep spozywczy,ktory nas uratowal.Ledwo zdazylismy zlapac za produkty ,ktore nas interesowaly gdy nagle do sklepu wparowalo kilku demonstrantow z kijami straszac sprzedawce zeby natychmiast zamknal sklep.
Mimo ogromnej ilosci demonstrantow nie spotkalismy sie z zadnymi objawami agresji i wandalizmu.Ogolnie duzo krzykow,gwizdow i spiewow.

PS.Aktualnie po 5 dniach strajku sklepy,stragany itp.otwarte moga byc tylko w godzinach 6pm-8pm. wiec dajemy rade przezyc :)

MMMMKR
MMMMKR - 2010-05-09 20:20
siemano,
siedzimy wlasnie u Moniki i Radzia-Maja,Karina,Monika i Twoj Brat Toca.Zajadamy pizze i ogladamy Wasze fotki. Karina sie wzruszyla:) kiedy Annapurna circut?
wczoraj zaliczylismy Gogol Bordello- mocno pozytywnie! a dzis od rana w leeds. leniwa sloneczna niedziela!:)
pozdrawiamy goráco

RAFaKORALOWA
RAFaKORALOWA - 2010-05-11 14:30
Hej Monia i Lukasz.Kurde ja to nie wiem jak tam kupujecie browary jak wszystko pozamykane?Moze macie dojscie do bimberku jakiegos miejscowego.Pozdrowki z Halifaxu.
Ps.Mam twoj rower i bede go katowal..lol

trampy
trampy - 2010-05-13 07:53
Hej brachole :) niestety piwkowanie w Kathmandu odpada-cena powalal.teraz jestesmy w Tybecie i nadrabiamy zaleglosci bo piwko jest tu tanie jak barszcz.A rower katuj ile wlezie....Pozdownienia dla ekipy z Leeds/Manchesteru/Halifaxu/Norwich :) mamy sie wysmienicie