Geoblog.pl    trampy    Podróże    Azja i tam gdzie nas trampy poniosą    Jeden wielki plac budowy

Jeden wielki plac budowy

Indie
Indie, New Delhi

Czas w Delhi spedzamy na zwiedzaniu wazniejszych miejsc turystycznych tj:India Gate,Qutab Minar,Lotus Temple,Red Fort.Jak i takze kilka bazarow min.Palika Bazar.
Muzulmanskie Old Delhi rozni sie znacznie od New Delhi na pierwszy rzut oka wiekszym nagromadzeniem ludnosci.W New Delhi architekture stanowia post kolonialne angielskie budownictwo.
Poruszamy sie glownie miejskimi autobusami czasem riksza lub metrem..Autobusy sa najtanszym srodkiem transportu w wiekszych miastach.

UWAGI DLA LUDZI CHCACYCH ODWIEDZIC DELHI:
- niesluchac zadnych naganiaczy chcacych sprzedac lub pomoc w kupnie biletu pociagowego lub autobusowego.
-ostro targowac sie ze wszystkimi kupcami,taksiarzami w szczegolnosci okolicach dworca kol.
- w calym Delhi jest mnostwo biur turystycznych,ktore z pozoru chca pomoc w rezerwacji biletu.Udzielaja blednych info. o braku miejsc w pociagach\autobusach , naklaniajac przy tym do zakupu biletow drozszych prywatnych firm przewozowych. np.cena biletu Delhi-Agra przez biuro turys.3500 rupi,rezerwacja w kasie kolejowej 400 rupi
My naszczescie jestesmy przebiegli jak lisice i nie dajemy zrobic sie w bambuko.
- nie dajcie sie oszukac przy kupnie sprzetu elektronicznego w szczegolnosci usb(palika bazar)
- uwaga na hinduskich molestatorow-Aga miala doczynienia z dwoma w przciagu 2 dni.Jeden ze zboczkow zlapal ja za piersi w gescie przywitania no przynajmniej tak to wygladalo.Kolejny byl milym motocyklista, ktory staral sie wskazac nam droge do domu i tutaj sytuacja sie powtorzyla raczki gostka trafiaja na piersiach Agi.Chyba chcial zaplaty;)