Geoblog.pl    trampy    Podróże    Azja i tam gdzie nas trampy poniosą    Miasto Lwa

Miasto Lwa

Singapur
Singapur, Singapur

Singapur - Singa (lew)pura (miasto)miał swój początek w 1819r. wraz z lądowaniem na wyspie Stamforda Rafflesa(założyciela miasta) i pierwszej fali imigrantów,robotników,handlarzy i biznesmenów.Wspólnymi siłami stworzyli jedno z najlepiej rozwijających się państw.
Singapur dziś to 4,5milionowa metropolia.Gdzie 3/4 ludności stanowią chińczycy,reszta to malezyjczycy i hindusi.Dziwnym wydał nam się jezyk jakim się tu posługują tzw.singlish - angielski o gramatyce chińskiej.
Jako że nocleg przez CS i HC(hospitality club)nie wypalił,hotel znalazł nas sam.Przechodząc koło chińskiej jadłodajni wyskoczył kelner z zapytaniem czy chcielibyśmy zobaczyć pokój.Pokój to mała klitka(jak to już bywa w tych drogich miastach)ale za to jest klima i całkiem niedrogo jak na Singapur(30 singdolarów-60zł za 2os.)Pokoje obok zajmują sympatyczni emigranci z okolicznych krajów,którzy pracują na dole w jadłodajni.Mieszkamy w Historic District w sercu miasta.Do każdego miejsca w centrum chodzimy piechotką.
Singapur jest przykładem miasta,gdzie wręcz nieograniczone finanse doprowadziły do stworzenia "idealnego"państwa.Nieskazitelnie czyste ulice,przedziwne budownictwo oraz goniący tłum za coraz większym szmalem.Wyspa Singapur mimo swojej niewielkiej powierzchni posiada dużo zieleni,parków i miejsc niezabudowanych.
Jest dużo wymyślnych zakazów,które nie przeszły by w Europie tj.:żucie gumy w miejscach publicznych,spożywanie jedzenia oraz picie napoi w metrze,palenie w miejscu publicznym i trochę bardziej absurdalne:sikanie w windzie,niespłukiwanie wody w toalecie,plucie na chodnik,jazda na rowerze przez tunel,karmienie gołębi,puszczanie latawców w parku.

Multimedia (1)
  • rozmiar: 3,26 MB  |  dodano 2 lata temu

rodzice
rodzice - 2010-10-17 15:41
Piękne zdjęcia z Singapuru. Wasza chatka niczego sobie, a hotel z deską na dachu i palmami na niej, na pewno i z basenem - tylko podziwiać.
No i macie cały czas lato, a u nas rano -5.

Wszystkiego co najlepsze z okazji imienin Łukasza. Wam obojgu szczęśliwego lotu na półkulę południową!

ciocia Lusia
ciocia Lusia - 2010-10-18 11:05
Sto lat! Sto lat!
Zdrowia, szczęścia, pomyślności dla Łukasza na imieniny. Pozdrowienia dla Moniki.

Maciek i Piotr
Maciek i Piotr - 2010-10-18 15:53
Pozdrowienia z Olsztyna. Łukasz, wszystkiego najlepszego z okazji imienin. Życzymy Wam obojgu dużo szczęścia. Co do zdjęć, to ile można się zachwycać. Oglądamy, i w milczeniu cierpimy z zazdrości.