Geoblog.pl    trampy    Podróże    Azja i tam gdzie nas trampy poniosą    Jogja

Jogja

Indonezja
Indonezja, Yogyakarta

Jako że ostatnio podróże pociągiem są u nas rzadkością wybraliśmy jeden nocny (klasa eksklusiv/klasa I 230rupiah)Pociąg całkiem przyjemny,podwójne wygodne siedzenia oraz klima dość ostro chłodząca,trochę nawet za bardzo.W Yogyakarcie powszechnie nazywaną Jogja szybko znaleźliśmy nocleg,blisko centrum(50 rupiah).Główną ulicą w miasteczku jest Malioboro,okupowana przez masę przekupek,riksiarzy,ulicznych grajków.Głównym produktem na ulicy są koszulki z logo miasta - wybór ogromny.
Jogja uważana jest za najbardziej atrakcyjne miasto na Javie.Niewątpliwie świetności dodały mu dwie pobliskie świątynie:Hinduska Prombanan i Buddyjska Borobudur.
25km na północ od miasta znajduje się wulkan Merapi.Chcieliśmy wspiąć sie na niego lecz w informacji turystycznej powiedziano nam że wulkan jest aktywny i wejście na niego jest niemożliwe. Co dziwne nie wspomniano nic o możliwym wybuchu w najbliższym czasie a co nastąpiło po dwóch dniach.Na szczęście Jogje opuściliśmy w odpowiednim momencie.Dokładnie w momencie wybuchu byliśmy na Bromo innym wulkanie.Dziwnie się poczuliśmy,gdy dostaliśmy informacje o ofiarach śmiertelnych około 30.

rodzice
rodzice - 2010-11-01 16:27
Do tej pory pytałam jak tam na półkuli południowej "chodzi" nasze słoneczko. Natomiast teraz po tych kataklizmach sprzed kilku dni to już jest nieważne. Najważniejsze jest wasze bezpieczeństwo.
Dobrze, że się odezwaliście i że zdążyliście wyjechać przed wybuchem wulkanu.
Znowu cieszą nas wasze nowe zdjęcia.
Uważajcie na siebie.

Justyna
Justyna - 2010-11-02 22:36
No to mieliście farta. Dbajcie o swoje bezpieczeństwo, chcemy więcej fotek i recenzij.

michal
michal - 2010-11-16 00:16
'cudze chwalita swojego nie znata' powiedział mój kolega, prywatnie warmińsko-mazurski nacjonalista, po obejrzeniu.. tych tych zdjec swiatyń . jest pewien że nowemu skansenowi w olsztynku nic dorównać niepodobna