Geoblog.pl    trampy    Podróże    Azja i tam gdzie nas trampy poniosą    Ubud

Indonezja
Indonezja, Ubud

Ubud
Ciekawe miejsce pod względem kulturowym.Można podejrzeć tutaj ich zwyczaje,rytuały.Tego samego dnia co przybyliśmy do Ubud w mieście odbywał się taniec Kecak.Przedstawiał historię małpiego króla i jego wojowników.Bardzo widowiskowe show 50 mężczyzn oraz kilka niewiast uczestniczyło w tym przedstawieniu tzw.transowym tańcu.Mężczyźni wydobywali ze swych gardeł przeróżne dźwięki tworząc muzykę przy tym synchronicznie poruszając się.Kobitki i mityczne postacie tańczyły.Pokaz bardzo nam się podobał pierwszy raz coś takiego widzieliśmy,niesamowity klimat.
Następnego dnia motorkiem udaliśmy się na rekonesans okolicy.Po drodze zajechaliśmy do świątyni gdzie akurat odbywała się ceremonia religijna.Wszyscy byli odświętnie ubrani w tradycyjne stroje,kobiety przynosiły na głowach podarki.Gdzieś w rogu siedziało kilkunastu muzyków grając tradycyjną muzykę.Mieszkańcy Bali są niesłychanie przyjaźni i życzliwi zawsze chętni do pomocy.
Odwiedziliśmy także Besakih-''matka świątyń''.Jest to zbiór świątyń położonych u podnóża najwyższej góry na wyspie Gunung Agung(3014m).