Geoblog.pl    trampy    Podróże    Ameryka Południowa i tam gdzie nas trampy poniosą    witamy w Patagonii

witamy w Patagonii

Argentyna
Argentyna, Rio Gallegos

Pobudka 3:45 śniadanie szybkie pakowanko i w drogę.Na zewnątrz leży śnieg.Autobus ruszył o 5 przed nami 20h podróży do El Calafate z przesiadką w Rio Gallegos.Za nie małą cenę 658peso na osobę spodziewaliśmy się nie co innego standardu autobana patrząc na wcześniejsze podróże po Argentynie.Trafił się rozklekotany gruchot najgorsze to brak ogrzewania gdy na zewnątrz jest naprawdę zimno.Jedynie widoki przez okno rekompensowały podróż,niestety brak fotek gdyż szyby były zbyt zasyfione. Na szczęście w Rio Grande przesiadka na autobusu już bardziej sprawny.Po 11h docieramy do Rio Gallegos.Dwa razy przekraczaliśmy granice - dziwnie wyznaczyli te kreski graniczne.
Rio Galleros jest tzw.hubem transportowym większość autobusów jadących z południa lub północy zajeźdża tu na przesiadkę.My byliśmy tu dwa razy gdyż kilka dni później jadąc z El Chalten mieliśmy tu także przesiadkę.
Pierwszym razem czekaliśmy 4h zabijając czas w dworcowej kawiarence i pobliskim supermarkecie.Dalej w miasto się nie zapuszczaliśmy gdyż zimny wiatr głowy urywał,zresztą ulice miasta nie zachęcały do zagłębiania się dalej,po prostu nic szczególnego.