Geoblog.pl    trampy    Podróże    Ameryka Południowa i tam gdzie nas trampy poniosą    wyspa Słońca

wyspa Słońca

Boliwia
Boliwia, Isla del Sol
Przejechano 21999 km

Niewątpliwie główną atrakcją regionu jest pobliska wyspa Isla del Sol (wyspa Słońca)gdzie jak głosi legenda narodził się inkaski Bóg Słońca.Miejscowi organizują tam pewnego rodzaju pielgrzymki.My wybraliśmy się tam tylko w celach widokowo-turystyczno-relaksacyjnych. Podpłyneliśmy łódką do południowego portu (tak nam doradzano że lepiej i faktycznie)Stamtąd ruszyliśmy piechotą jakieś 3h na północną cześć wyspy.Idąc grzbietem wyspy podziwialiśmy malownicze piękno wysepki.
Zostaliśmy na noc w pierwszym lepszym hosteliku gdzie dziesięcioletni chłopiec był naszym gospodarzem :-)
W wioseczce znaleźliśmy tylko dwa miejsca gdzie mogliśmy coś zjeść.W jednej z restauracji zjedliśmy rewelacyjnego pstrąga serwowanego razem z quinolą.

-------------------------------------------------------------------------------------

Cennik boliwijski: 2.30 Boliwianów = 1 zł
- woda 2l /6 B.
-szejk ,naturalne soki owocowe z ulicy / 6 B.
-piwo 0,33 / 10 B.
-wino / 25 B.
- obiad od babuszek na ulicy od / 6-18 B. (soczewica z mięsem+ryż+sałatka/ ryba+ziemniak+ryż+kukurydza /zupa zazwyczaj na mięsie/ hamburger + frytki w środku+ jajko - 5 B.
-obiad w restauracji menu europejskie 20-40 B.
-owoce '25 pomańczy / 8B. ,avokado 2 szt. / 5 B. papaya od 5-10 w zależności od wielkości
-orzechy włoskie / 40 B. za kg
-nocleg / 40- 80 B.
-transport Uyuni-La Paz (8-10h) / 80 B.
-transport miejski- colectivo / 1-1,5 B.
-fryzjer damsko-męski / 20 B.