Geoblog.pl    trampy    Podróże    Azja i tam gdzie nas trampy poniosą    Ratanakiri

Ratanakiri

Kambodża
Kambodża, Banlung

Podróż po Kambodży zaczeliśmy od bardzo ciekawego regionu Ratanakiri.
Największym miastem tej prowincji jest Banlung (cztery ulice na krzyż,w tym tylko jedna asfaltowa)
W miasteczku klasztor Eisay Patamak jest jedyną atrakcją turystyczną za to okolica nadrabia.
Wokół Banlung roztacza się dżungla,są dwa jeziora wulkaniczne w których można pływać,jest kilka wodospadów,plantacji bananów,orzeszków nerkowca. Jest to ciekawe miejsce,nie można się tu nudzić codziennie można robić coś innego.
Monsun rozpoczął się na całego i codziennie pada (na ogół w nocy).Trochę utrudnia nam to zwiedzanie.Ogólnie nie jest źle,spodziewaliśmy się że będzie gorzej.

Pierwszą rzeczą jaką się uraczyliśmy w Kambodży były ogórki małosolne i pyszny placek rybny.
Po Laotańskiej dość skromnej kuchni,Khmerską pochłaniamy w podwójnych ilościach.Wszystko co nam przyrządzą jest znakomite.Nawet żołądek Moniki przyjmuje je choć nie obyło się bez krótkiej rewolucji jak to na ogół bywa u niej jak wkraczamy do nowego kraju.