Geoblog.pl    trampy    Podróże    Ameryka Południowa i tam gdzie nas trampy poniosą    hałaśliwa Lima

hałaśliwa Lima

Peru
Peru, Lima

Jeszcze przed dojechaniem do Limy chcieliśmy szybko obskoczyć wyspę Ballestas,gdzie stacjonują morskie żyjątka.Dojechaliśmy do Pisco gdzie szybko wskoczyliśmy do colectivo(taxówka tańsza,dzielona z innymi ludźmi)które podrzuciło nas do Paracas,mieściny portowej skąd wypływają łajby na wyspę.Byliśmy po 12tej,łódki wypływają o 10,chyba że zapłaci się extra.Po obejściu kilku firm turystycznych,obejrzeniu zdjęć z tej wyspy odpuszczamy sobie (szału nie robią)Spadamy do Limy.
Transport autobusowy pomiędzy Nasca,Ica i Limą jest znakomicie zorganizowany,autobusy kursują co 20 minut.Szajka złodziejska również prężnie działa.Metoda jaką zaobserwowaliśmy-Metoda na wodę.
Jeden z grupy siada za ofiarą,drugi obserwuje co się dzieje.Jeśli ofiara (tak jak my)podręczne plecaki trzyma na podłodze,złodziejaszek niby przypadkowo rozlewa na podłogę niewielką ilość wody.Zaraz kulturalnie powiadamia o tym,żeby plecaki położyć na półce nad głowami.On po kilku minutach obok kładzie swój plecak i coś niby w nim grzebie a tak naprawdę grzebie w plecaku ofiary.Wyczuleni po akcji w Chile zaraz po rozlaniu wody zorientowaliśmy się,że coś jest nie tak i się przesiedliśmy.Przez dalszą drogę szajka próbowała obrobić parę starszych ludzi ale w porę szepneliśmy im słówko żeby uważali.W następnym autobusie inna szajka również próbowała nas nabrać ale tym razem roześmialiśmy się im w twarz.

Lima przytłaczała nas swoją hałaśliwością.Brak metra w ponad 8 milionowym mieście zwiększał natężenie decybelii.Każde auto było męczone przez twarde ręce kierowców.Chwile odetchnienia zrobiliśmy sobie w sali kinowej gdzie obejrzeliśmy dwa filmy idąc tylko na jeden.